tisdag, december 22, 2009

Julkulning

Förra tisdagen inledde jag en julkonsert, i underbart vackra Sköllersta kyrka, med en i stunden skapad kulning. En improvisation starkt präglad av höstens frustration över min onda rygg men med ett skimmer av befrielse över att kunna få uttrycka sig och kommunicera med sin sång igen.
Det kändes helt fantastiskt och känslor från djupet av mitt inre släpptes ut i frihet.
För mig är kulning ett handfast redskap och en symbol för; styrka, kreativitet och frihet!
Kulningen ledde in i fortsatt á capellasång av folkmelodin till Gläd Dig Du Kristi Brud, som jag älskar att få framföra i adventstid.




Det gäller att inte glömma bort att lägga fokus på det lilla oskyddade barnet i krubban. Livets kärna i den största av årets högtider.


I vår lilla trädgård vilar äppelträdet och roserna under det vackra snötäcket........


........själv vilar jag under en varm filt och är lycklig över att jag orkade med alla konserter!

Hosianna, Pris och Ära........

3 kommentarer:

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Kulning, är det sådant som sker på fäbovallar? Eller är jag ute och cyklar nu?????
Förstår i alla fall att du känner dig nöjd med det du varit med om!
Jättekul och skönt för dig!
Ha en bra kväll!
Carin i norr

Lotta-livets väv sa...

Å....jag kan nästan både höra och känna känslan i din kulning...att uttrycka sig med musik från djupet av hjärtat....så UNDERBART....jag får ståpäls bara av att läsa ditt inlägg!
Tack Caroline för alla gulliga kommentarer på min blogg!
Njut av julen i familjens hägn! Det ska jag göra!
Många julekramar till dig och hela din familj!
/Lotta

Sari sa...

Hej Caroline!
Tack för din hälsning!
Ja, imorgon är det julafton!!!
Lite konstigt... Man väntar och väntar..... och plötsligt är julen här!
Vad härligt att du orkade genomföra konserten i kyrkan!
Vilken söt, liten lucia jag såg i ett tidigare inlägg!
Ha nu en riktigt mysig julhelg!
Kram Sari