tisdag, december 18, 2012

Julfin.....

...hoppas jag att jag blir i min nystickade sjal. 
Mönstret till den s k pyttipannasjalen hittar du här!
Bilderna blev inte så fina men det får duga.
Från spetsstickningen till blockning av den färdiga sjalen.
Lätt som en plätt och snabbt gick det.



















Idag har jag varit på Försäkringskassan och träffat mitt ombud.
En ambitiös ung man som gjorde sitt bästa för att både summera och tydliggöra deras regler samt för att få ett samlat grepp om mitt liv och mitt mående. 

Det var ett bra möte. 
Trots det åkte jag gråtande därifrån...
blir bara så trött på alltihop ibland.
Och framtiden ser så suddig och oklar ut.

Tur att jag i alla fall hämtade stor livsenergi och en ofantligt stor mängd med endorfiner i lördags.
Det var återigen dags för min julkulning!
Och då menar jag inte kulor som man hänger i granen.
Du kan läsa mer specifikt om hur min julkulning brukar gå till om du klickar här.

Just nu sjunger jag faktiskt på ordination.
Sångpedagogen är själv ordinerad att sjunga!

Och i skrivandets stund ligger det bästa framför, julkonserterna med Örebro Kammarkör.
Något av årets högtider för mig. Jag älskar att få vara korist i första sopranstämman i kören.

Du är Välkommen att lyssna!

I Nikolaikyrkan i Örebro onsdagen den 19/12 och fredagen 21/12 kl 19.30.


Och....

måhända får kanske pyttipannasjalen följa med på konserterna.......


Men först en eller två saffransbullar......



















Kram från Lillan



1 kommentar:

annika sa...

Ät du några bullar och må gott. Tänk att man ska behöva vara ledsen då man går från ett möte med arbetsförmedlingen...ska man inte vara stärkt då?
Tycker nog att Pyttipannansjalen ser svår ut.
Härligt att du kan vara med i kören. Ska se om jag kan på fredag för i morgon ska jag på en annan konsert. Lycka till med sången.
Ha en härlig och förhoppningsvis smärtfri jul.

Många varma kramar till dej
annika